اخبار و مقالات

مانیتورینگ اتاق تمیز یا clean room

مانیتورینگ شرایط محیطی

استفاده از مانیتورینگ شرایط محیطی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در اتاق سرور، اتاق تمیز و … به آن توجه می‌شود. همان طور که می‌دانید، داده‌های بسیار مهمی در این اتاق‌ها نگهداری می‌شود و برای محافظت از تجهیزات موجود در این اتاق، باید شرایط محیطی کاملاً یکنواخت و مناسب باشند. این امر باعث پایین نگه داشتن هزینه نگهداری، اطمینان از عملکرد درست تجهیزات و همچنین مقاومت در برابر هرگونه تهدیدی می‌شود.

ازآنجاکه در حال حاضر اطلاعات بسیار مهمی در اتاق‌های سرور و تمیز بررسی می‌شوند، مانیتورینگ شرایط محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مطلب زیر اطلاعاتی درباره این حوزه مهم در اختیار شما قرار دهیم.

برای خرید و مشاهده محصولات کلیک کنید.

مانیتورینگ شرایط محیطی چیست؟

برای این‌که شرایط محیطی در اتاق‌های سرور تنظیم شود، به دستگاه منحصربه‌فردی نیاز است. توجه داشته باشید که حتی تغییرات اندک در شرایط محیطی این اتاق‌ها نیز می‌تواند تأثیر بسیار شدیدی بر عملکرد سیستم و تجهیزات موجود در آن‌ها بگذارد. ازاین‌رو، اهمیت مانیتورینگ شرایط محیطی به میان می‌آید و راه‌حل خوبی برای این موضوع ارائه می‌دهد.

افراد با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در این مانیتورینگ، می‌توانند تمام شرایط اتاق سرور را تحت کنترل خود در بیاورند. ازآنجاکه سرورهای موجود در اتاق سرور دائماً در حال انتقال و پردازش داده‌ها هستند، مانیتورینگ برای کنترل شرایط محیطی بسیار دشوار بوده و با سختی‌هایی روبرو است.

مانیتورینگ شرایط محیطی چه اهمیتی دارد؟

همان طور که می‌دانید، تجهیزات بسیار پیشرفته و مهمی در اتاق سرور هر شرکت یا سازمانی نگهداری می‌شود. از سوی دیگر، باید بدانید که این اتاق‌ها تمام اطلاعات و داده‌های مهم این شرکت‌ها را پردازش و نگهداری می‌کنند. تجهیزات موجود در اتاق‌های سرور به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت تغییر شرایط محیطی، آسیب زیادی می‌بیند.

ازآنجاکه هزینه نگهداری و تعمیر این دستگاه‌ها بسیار زیاد است، سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال راهی برای کنترل این شرایط محیطی هستند. در حال حاضر، بهترین راه برای تنظیم این مسئله، استفاده از مانیتورینگ شرایط محیطی است. علاوه بر این، برای انتخاب این نوع مانیتورینگ باید دقت زیادی به خرج داد. تمام نرم‌افزارهای مرتبط با مانیتورینگ که در شرکت تمام تدبیر مشاهده می‌کنید، بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مانیتورینگ شرایط محیطی

کار سیستم‌های مانیتورینگ محیطی چیست؟

سؤالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید، این است که سیستم‌های مانیتورینگ شرایط محیطی چگونه کار می‌کنند؟ یا این سیستم‌ها چگونه شرایط محیطی را تنظیم می‌کنند؟ خوب است بدانید که این سیستم کارهای متفاوتی انجام می‌دهد که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. برای پاسخ به این سؤالات، به بخش زیر توجه کنید.

اندازه‌گیری داده‌ها

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارهایی که سیستم‌های مانیتورینگ انجام می‌دهند، این است که تمام داده‌های محیطی را به‌دقت اندازه‌گیری کرده و سپس آن‌ها را به نمایش می‌گذارند. برای مثال، شما می‌توانید تمام اطلاعات درباره دما، رطوبت، فشار هوا، حرکت‌های موجود و هر سنسور دیگری را در این سیستم‌ها مشاهده نمایید.

کنترل دمای اتاق سرور بیشتربخوانید

ثبت و جمع‌آوری داده‌ها

دومین وظیفه مانیتورینگ شرایط محیطی این است که تمام داده‌های ذکرشده را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به‌دقت ثبت می‌کند. این داده‌ها در حافظه داخلی سیستم ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را در پلتفرم نظارت از راه دور سیستم مشاهده نمایند.

 

داشتن نرم افزار پیشرفته

این سیستم بسیار هوشمند بوده و به واسطه نرم افزارهای مختلف تمامی اطلاعات را ثبت کرده و به خوبی میتوانیم منحنی و پارامتر های خط تولید را به طور دقیق مشاده کنیم. به وسیله این سیستم شما میتوانید جدول های مختلف و کارآمد را نیز مشاهده کنید.

اعلام هشدار

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که اوضاع ثابت نباشد و درنتیجه، شرایط محیطی تغییر کند. برای مثال، شاید دما یا فشار هوا از حد تعیین‌شده‌ای افزایش پیدا کنند و این امر می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی در تجهیزات و سیستم‌های موجود در اتاق‌های تمیز یا سرور شود.

بدین منظور، سیستم مانیتورینگ شرایط محیطی یک زنگ خطر را به‌عنوان اعلام شرایط اضطراری ایجاد می‌کند. در هر سیستم، این اعلام هشدار متفاوت است. برخی از این سیستم‌ها روی حسگر خود یک LED چشمک‌زن دارند و برخی دیگر نیز هشدار را به‌صورت زنگ یا صدا از خود در می‌آورند. حتی برخی از سیستم‌های مانیتورینگ به‌صورت پیشرفته عمل می‌کنند و هشدار را به‌صورت ایمیل یا پیام‌های متنی ارسال می‌نمایند.

کلام آخر

اگر شما نیز به دنبال یک سیستم مانیتورینگ شرایط محیطی برای اتاق تمیز، سرور یا … شرکت و سازمان خود هستید، در ابتدا مقاله بالا را مطالعه کرده و سپس برای خرید اقدام کنید. شرکت تمام تدبیر یکی از بهترین مؤسسات دانش بنیانی است که شما می‌توانید در این حوزه به آن‌ها مراجعه کرده و بهترین و باکیفیت‌ترین سیستم‌های مانیتورینگ را خریداری نمایید. این شرکت با سال‌ها تجربه در این زمینه، پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار شما قرار خواهد داد.