اخبار و مقالات

دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت

دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت

دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت یکی از دستگاه هایی است که در مراکز متفاوتی که کارهای صنعتی در آن محیط انجام  می شود از این دستگاه ها بهره می‌ گیرند. مراکزی مانند سرورها، یخچال ها دیتاسنترها و… از مراکزی می باشد که می توان از دستگاه های مانیتورینگ و پایش دما و رطوبت استفاده کرد. معمولاً این مانیتورینگ ها به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌ شود و دما و رطوبت را اندازه گیری کرده و به صورت دقیق به افراد ارائه می دهد.

 

این دستگاه ها توانایی اندازه گیری دما و رطوبت را در صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ، صنایع دارویی و بهداشتی مختلف بالاتر برده و اهمیت آن در صنعت بسیار مهم است.

اندازه گیری دما و رطوبت آن ها بسیار حساس است و باید بدانید در چه میزانی است. لذا با استفاده از این سیستم ها به صورت آنلاین، دما و رطوبت سنجیده می شود. برای افزایش بهره وری، نتایج این دستگاه‌ ها بسیار مهم است. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کافی و کاملی را در مورد دستگاه های پایش و مانیتورینگ دما و رطوبت به شما ارائه کنیم. تا پایان همراه باشید.

برای خرید ترانسمیتر دما و رطوبت ( سنسور دما و رطوبت ) و یا  ترانسمیتر مونواکسید کربن به همراه دما و رطوبت مدل  SCM.R کلیک کنید

دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت

در چه مواردی از دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت استفاده می‌ شود

در مقدمه به مراکزی که از این دستگاه ها استفاده می شود اشاراتی داشتیم. اما چناچه بخواهیم به بررسی کلی بپردازیم باید به محیط هایی مثل اتاق های سرور و دیتاسنترها، آزمایشگاه های متفاوت، محیط های اداری و انبار های مختلف، کارگاه ها و کارخانه ها، محیط های که مربوط به داروسازی می باشد،

دسیکاتور،انکوباتور، فور، محیط های یخچال و فریزر صنعتی، کوره های صنعتی، سردخانه های نگهداری از میوه جات و سبزیجات، اتاق های عمل و… اشاره کرد. این مناطق همه و همه جزو مراکزی می باشند که دانستن دما و رطوبت این محیط ها به صورت آنلاین بسیار مهم است.

به طور مثال اگر در سردخانه ها دما از یک حد مشخص پایین‌ تر بیاید، هر آن چیز که برای نگهداری به این سردخانه‌ ها سپرده شده خراب خواهد شد و از بین خواهد رفت. همین موضوع باعث ضرر مالی برای سردخانه دار ها خواهد شد. پس سعی کنید در خرید از این دستگاه ها بهترین دستگاه ها را استفاده کنید تا بتوانید به صورت دقیق و آنلاین دما و رطوبت این محیط ها را بررسی کنید.

قابلیت های دستگاه های مانیتورینگ دما و رطوبت

این سیستم ها قابلیت ثبت دما و رطوبت را به صورت آنلاین دارند. همانطور که می دانید با استفاده از این دستگاه ها به راحتی می توان به صورت آنلاین دما و رطوبت را اندازه گیری نمود. این دستگاه ها شامل یک عدد سنسور می باشند که این سنسورها دما و رطوبت را اندازه گیری می کند. این سنسور ها به صورت اکسترنال به آن ها نصب می شود و به مانند یک سیم می باشد که شما هر جا که بخواهید می توانید آن ها را بگذارید. این دستگاه ها تحت شبکه می باشند و همین موضوع پردازش آنی اطلاعات را فراهم خواهد کرد.

برای مشاهده سایر مجصولات شرکت تمام تدبیر به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید.

در صورتی که نیاز باشد تا سنسورهای بیشتری را داشته باشید، می توانید از دستگاه های قوی تر استفاده کنید. این دستگاه ها به صورت بی‌ سیم و باسیم عمل می‌ کند و قابلیت آن ها بسیار فوق العاده است. اطلاعاتی که این دستگاه ها به ما می دهند را می توان به راحتی در سیستم ثبت کرد و ذخیره کرد و هر زمانی که نیاز باشد می توان آن ها را بازیابی کرد.

اما یکی از ویژگی‌ های بسیار مثبت این دستگاه ها این است که به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار می گیرند‌. لازم به ذکر است که شما می توانید اطلاعات به دست آمده از این دستگاه ها را به صورت آنلاین نتایج را پیام و یا ایمیل نمایید.

در اینجا بخوانید: co2 چگونه باعث رشد گلخانه می شود؟

مزایایی که دستگاه‌ های مانیتورینگ دارد

از این مزایا می‌ توان به مانیتورینگ لحظه ای دما و رطوبت، بالا بردن سطح بهره‌ وری و کسب نتایج قابل اطمینان، جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است به دلیل بالا و یا پایین رفتن دما برای محیط اتفاق می‌افتد، دستیابی به داده ها در هر زمانی که به آن نیاز داشته باشید، استفاده از نمودار ها و گراف هایی که در این زمینه نیاز دارید و… از جمله مزایای دستگاه مانیتورینگ دما و رطوبت می باشد. لذا برای دریافت اطلاعات کافی و خرید این دستگاه ها کافیست که با ما در ارتباط باشید.