اخبار و مقالات

مانیتورینگ در صنایع غذایی

به جرات می توان گفت که سال های سال است که مانیتورینگ در صنایع مختلفی جای خود را پیدا کرده است. از سال ۱۹۵۰ بود که مانیتورینگ به عنوان یک مقوله بسیار مهم مطرح شد و روز به روز با پیشرفت صنعت جای خود را پیدا کرد. مانیتورینگ در صنایع مختلفی جای خود را پیدا کرد. به طور مثال مانیتورینگ در صنایع غذایی یکی از مهم ترین نکاتی است که در صنایع به آن توجه ویژه ای می شود.

برای خرید و بررسی کلیک کنید: ترانسمیتر / سنسور دمای مستغرق سری STI

مانیتورینگ در صنایع غذایی

مانیتورینگ در صنایع غذایی

به طور مثال شما می توانید با استفاده از مانیتورینگ در صنایع غذایی کلیه پروسه تولید را در نظر بگیرید. اگه بخواهیم در مورد مانیتورینگ صحبت کنیم باید بگوییم که در صنعت امروزی هیچ کاری بدون استفاده از مانیتورینگ پیش نمی رود. لذا باید به آن توجه ویژه ای شود. استفاده از مانیتورینگ در صنایع مختلف دیگری هم استفاده می شود.

در واقع می توان اهمیت و کاربرد آن را در همه موارد نام برد. اما این که در صنایع غذایی چه کاربردی دارد، سوالی است که ما تصمیم گرفته ایم تا در این متن به آن بپردازیم. پس با ما تا پایان متن همراه بمانید.

آشنایی با وظیفه مانیتورینگ در صنایع غذایی

خوب است که بدانید اگر در صنعت امروزی مانیتورینگ وجود نداشته باشد یا به هر دلیلی از کار بیفتد، دیگر نمی توان هیچ محصولی را تولید کرد و به بازار عرضه کرد. مانیتورینگ در صنایع غذایی به طور کل به صورت گرافیکی و دقیق شمای کلی که از فرآیند تولید وجود دارد را نشان می دهد. مانیتورینگ وظیفه دارد در زمان تولید هر گونه خطایی که در سیستم به وجود آمد را شناسایی و سپس آن را گزارش دهد.

این سیستم لحظه به لحظه با شما خواهد بود و کلیه فرآیند تولید را در نظر می گیرد. تمام اتفاقاتی که در زمان تولید می افتد توسط این سیستم ثبت و ضبط می گردد تا در زمان ضروری، بتوان به آن دست پیدا کرد.

 

مانیتورینگ در صنایع غذاییترانسمیتر / سنسور دمای Clamp-on سری STC

در واقع می توان مانیتورینگ را یک چشم قوی برای کنترل و نظارت بر اعمال تولید در صنایع غذایی نامید. این چشم به گونه ای عمل می کند که بتواند هر لحظه شما را از فرآیند کار آگاه سازد. این موضع به کنترل کیفیت بسیار کمک می کند و زمان تولید را کاهش می دهد. داشتن همچنین سیستم هایی برای هر کارخانه از واجبات می باشد و باید به آن توجه کرد.

حال سوال می شود که سیستم مانیتورینگ در صنایع غذایی، در چه خوراکی هایی تاثیر دارد. لذا در پاراگراف بعد راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

سیستم مانیتورینگ در کدام صنایع غذایی نقش پر رنگ تری دارد

در این مورد باید گفت که هر بخشی که شما در آن تولید مواد غذایی داشته باشید این سیستم به کمک خط تولید می آید. یه طور مثال در تولید انواع کنسرو، رب گوجه، تنقلات و… این سیستم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت تولید و کاهش زمان تولید داشته باشد.

مانیتورینگ در صنایع غذایی

البته که بعضی مواد غذایی به صورت دست ساز و در کارگاه های کوچک تهیه و تولید می شود. لذا در این کارگاه های کوچک استفاده از این سیستم آن چنان کارایی ندارد. لذا افراد به جای سیستم مانیتورینگ در تهیه و تولید این گونه مواد غذایی تاثیر دارند. در کل می توان گفت که در همه کارخانه های صنعتی اگر سیستم مانیتورینگ استفاده نشود نمی توان تولید خوبی را در نظر داشت.

در اینجا بخوانید: دستگاه مانیتورینگ فشار چیست

البته در بعضی موارد هم نمی توان از سیستم مانیتورینگ استفاده کرد و به جای استفاده از این سیستم از افراد استفاده می شود و تولید اندکی از حیطه سیستم کامپیوتری خارج می شود.

بحث پایانی

سوال می شود که در صورت استفاده از مانیتورینگ در صنایع غذایی دیگر جای هیچ گونه نگرانی در مورد خطا وجود ندارد؟ در این مورد باید گفت که هیچ سیستم بی عیبی وجود ندارد و خطاهایی به سیستم می تواند وارد شود.

در پایان توصیه می شود که تمامی شرکت ها و کارخانجات صنایع غذایی بهتر است که از سیستم های مانیتورینگ صنایع غذایی استفاده کنند. شاید شما یک کارخانه کوچک داشته باشید. ولی باز هم توصیه ما این است که حتما و حتما در حد توان از این سیستم استفاده شود تا کیفیت تولید بیش از پیش بالاتر برود شرکت تمام تدبیر نمایندگی رسمی شرکت Sense در ایران می یاشد که برای خرید و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. از این که تا پایان با ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم.