اخبار و مقالات

دستگاه مانیتورینگ دما

دستگاه مانیتورینگ دما

گاهی اوقات، تغییرات ناخواسته شرایط محیطی می‌توانند تأثیرات مخربی داشته باشند و برای ما گران تمام شوند. اخیراً در مکان‌های زیادی که دما باید تنظیم باشد، افراد به استفاده از دستگاه مانیتورینگ دماکنترل کننده و دیتالاگر ) روی آورده‌اند. این دستگاه‌ها با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارند، به شما این امکان را می‌دهد که شرایط محیطی را به‌راحتی تنظیم کرده و تحت کنترل خود در بیاورید.

موقعیت‌های بسیار زیادی هستند که نیاز به شرایط محیطی ثابت و تنظیم شده‌ای دارند. برای مثال، مکان‌هایی مانند محل پرورش ماهی، سردخانه‌ها، سیلوها، انبارها، داروخانه‌ها و هر مکان دیگر این‌چنینی، باید دمای ثابتی داشته باشند تا از بروز مشکلات غیرمترقبه جلوگیری شود. این کار با استفاده از دستگاه مانیتورینگ دما امکان‌پذیر است و می‌توان شرایط محیطی را به‌راحتی تنظیم و کنترل کرد.

دستگاه مانیتورینگ دما

دستگاه مانیتورینگ دما چگونه کار می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که درباره دستگاه مانیتورینگ دما برای برخی از افراد پیش می‌آید، نحوه عملکرد آن است. این دستگاه‌ها با سنسورهای مخصوصی که دارند، به‌صورت 24 ساعته میزان دما و رطوبت مکان را پردازش و سپس این اطلاعات را ثبت و ذخیره می‌کنند. بعد از دریافت این اطلاعات، دستگاه به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که آیا شرایط محیطی ثابت است یا خیر؟

نکته جالب‌توجه درباره عملکرد دستگاه مانیتورینگ دما این است که می‌توان میزان دما، رطوبت و فشار را اندازه گیری و  در آن تنظیم کرد. این بدان معنی است که اگر دمای محیط اطراف از دمای تنظیم‌شده در دستگاه افزایش پیدا کند، احساس خطر کرده و سیستم هشدار را مورداستفاده قرار می‌دهد.

این دستگاه علاوه بر  دما بقیه شرایط محیطی مثل فشار هوا، رطوبت و … را هم اندازه گیری و کنتر ل می‌کند؛ با نصب نرم افزارهایی مخصوص روی مانیتورینگ، می‌توان گزارش‌هایی کاربردی از شرایط محیطی دریافت کرد. این دستگاه در تمام طول شبانه روز مقدار  داده‌هارا اندازه می‌گیرد و در قالب نمودار و جدول میزان تغییرات آن را اعلام می‌کند.

هشدار اعلام‌شده توسط هر دستگاه متفاوت است. این بدان معنی است که برخی دستگاه‌ها هشدار را به‌صورت زنگ صدا از خود ساطع می‌کنند و برخی دیگر هم چراغ LED را روشن می‌کنند. همچنین برخی از این دستگاه‌ها به مدیران سیستم‌ها پیامک‌هایی مبنی بر افزایش بیش از حد دما ارسال می‌کنند.

یکی از کاربرد های اساسی دستگاه مانیتورینگ دما

علاوه بر مکان‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، دستگاه مانیتورینگ دما برای کارهای مهم‌تری نیز وارد عمل می‌شود. در بسیاری از موارد، از این دستگاه‌ها در اتاق‌های سرور استفاده می‌کنند تا بتوانند شرایط محیطی را کاملاً ثابت نگه دارند. این دستگاه در اتاق‌های سرور با استفاده از سنسورهای موجود، نظارت بسیار دقیقی بر شرایط محیطی و دما دارد.

کاربران می‌توانند دمای حداقلی و حداکثری را برای این دستگاه‌ها تعیین کنند تا در صورت گرم یا سرد شدن بیش از حد هوای اطراف، دستگاه مانیتورینگ دما اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. می‌توان این‌گونه گفت که این دستگاه به طور دائمی و دقیق میزان دما و رطوبت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دستگاه مانیتورینگ با افزایش دما چه اقدامی می‌کند؟

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، اگر دمای هوا در اتاق سرور از حد قابل‌توجهی افزایش پیدا کند، این دستگاه این موضوع را به اطلاع کاربران می‌رساند. این عملکرد می‌تواند به‌صورت ارسال پیام متنی یا ایمیل و یا به صدا درآوردن هشدار و روشن شدن چراغ LED باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده، این دستگاه می‌تواند فعالیت‌های زیادی برای جلوگیری از خاموش شدن سرور و یا حتی آتش‌سوزی انجام دهد. این دستگاه با افزایش بی‌رویه دما، به تمامی سنسورهایی که مربوط به ضربه، قطع شدن برق، آتش‌سوزی، ورود اشخاص و سایر موارد این‌چنینی هستند، متصل می‌شود. همچنین کاربران در شرایط بحرانی، می‌توانند برق اتاق سرور را به‌راحتی کنترل نمایند.

دستگاه مانیتورینگ دما

دستگاه مانیتورینگ دما را از کجا تهیه کنیم؟

بعد از کسب اطلاعات لازم درباره دستگاه مانیتورینگ دما در این نوشتار، احتمالاً برای شما سؤال پیش بیاید که این دستگاه را از کجا تهیه کنیم؟ شرکت تمام تدبیر یکی از بهترین تولیدکنندگان دستگاه‌های مانیتورینگ دما در کشور است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

این شرکت با بیشتر از 20 سال سابقه در این زمینه، پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه مانیتورینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر موضوعاتی که درباره این شرکت باید بدانید، این است که تمام اطلاعات لازم درباره هر دستگاه را به شما عرضه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به‌صورت آنلاین هم دستگاه موردنظر خود را خریداری نمایید. این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی زمان هم شود.

جمع‌بندی

دستگاه مانیتورینگ دما یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی به شمار می‌رود که تقریباً برای هر مکان پیشرفته‌ای نیاز است. یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، اتاق‌های سرور در انواع سازمان‌ها و شرکت‌هاست. اگر شما نیز به این دستگاه نیاز دارید، با مراجعه به شرکت تمام تدبیر می‌توانید بهترین و مطمئن‌ترین خرید را داشته باشید.