دسته‌بندی نشده

مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت

مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت

مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت :در گذشته به منظور اندازه گیری دما از دماسنج ها در مکان های مختلف مخصوصا خانه ها و صنایع و مکان های که دما در آن ها تاثیر گذار بود استفاده می کردند، اما با پیشرفت علم ترانسمیتر دما و رطوبت جایگزین دماسنج ها شدند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

شما تا چه اندازه در مورد ترانسمیتر دما و رطوبت اطلاعات دارید؟آیا می دانید که مشخصات فنی و ساختاری ترانسمیتر دما و رطوبت چیست؟ و یا اینکه از ترانسمیتر دما و رطوبت در چه صنایعی استفاده می شود؟ ما در این مطلب به بررسی کلی مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت پرداختیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای بررسی و خرید ترموستات محیطی کلیک کنید…!

مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت

ترانسمیتر دما و رطوبت چیست؟

ترانسمیتر دما و رطوبت ترکیبی از یک سنسور دما مانند ترموکوبل یاRTD و یک سنسور رطوبتی در یک ترانسمیتر می باشد. که در یک دستگاه کلی به کار رفته اند تا بتوانند دما و رطوبت مکان ها و دستگاه های مختلف را اندازه گیری کنند. نکته قابل توجه این است که سنسور دما اصلی ترین و مهمترین قسمت ترانسمیتر دما و رطوبت می باشد که وظیفه اندازه گیری دما و رطوبت را بر عهده دارد و در نهایت به این منجر می‌شود که اطلاعات عملکرد سیگنال را تقویت کرده و به سیستم مانیتورینگ اتاق کنترل به صورت اعداد دیجیتالی انتقال دهد به عبارتی ساده تر ترانسمیتر دما و رطوبت دما و حرارت را اندازه گیری می کند و آن را به صورت سیگنال به مانیتور می فرستد.

نکته مهم در مورد مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت این است که سنسور دما در بیرونی ترین قسمت ترانسمیتر قرار میگیرد و به صورت مستقیم با محیط اندازه گیری دما در ارتباط می باشد به این شکل که تغییرات دمای محیط سبب تغییر در دمای حسگر می شود.

دلیل استفاده ترانسمیتر دما و رطوبت

از آنجایی که در خیلی از موارد صنعتی میزان دما و رطوبت بسیار مهم است، باید درجه دما و رطوبت از یک راه دور کنترل شود،پس بهترین وسیله برای این کار ترانسمیتر دما و رطوبت می باشد.

نحوه عملکرد ترانسمیتر دما و رطوبت

همانگونه که گفتیم امروزه به شکل گسترده از ترانسمیتر دما و حرارت در سیستم های ابزار دقیق و پیشرفته استفاده می شود و دلیل این امر این است که با به کارگیری آنها امکان استفاده از متراژ بالای کابل در سیستم کنترل و ابزار دقیق وجود خواهد داشت این موضوع موضوع مهمی برای سایت هایی که بسیار بزرگ هستند یک مزیت بسیار مهم و ارزنده به حساب می آیند و همچنین این دستگاه ها آماده سازی سیگنال را قبل از ارسال انجام می دهند برای مثال یک ترانسمیتر دما و رطوبت دو سیم ورودی را از ترموکوبل یاPT100 سه سیم دریافت می کند و دمای خروجی را به یک سیگنال جریانیmA20-4 مبدل می نماید ترامپولین معمولاً به یک ورودی ولتاژ24V DC نیازمند میباشد که به شکل سری به یک اینترفیس دو سیم متصل گردد.

ترانسمیتر کیفیت هوا چگونه کار می کند؟ برای بررسی و خرید کلیک کنید

مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت

انواع ترانسمیتر دما و رطوبت

در ادامه بحث مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت به بررسی انواع ترانسمیتر دما و رطوبت خواهیم پرداخت ،ترانسمیتر دما و رطوبت بر اساس شیوه نصب و تامین جریان به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از مهمترین آنها می توان به:

ترانسمیتر دما و رطوبت استوانه ای هد مونت

ترانسمیتر دما و رطوبت فیلد مونت

ترانسمیتر دما ریل مونت

اشاره کرد که در ادامه مقاله به بررسی این ترانسمیتر ها خواهیم پرداخت.

ترانسمیتر دما و رطوبت استوانه ای هد مونت

در این نوع ترانسمیتر در قسمت بالای محفظه سنسوریا کلگی قرار دارد این ترانسمیتر ها دارای روش اندازه گیری آسان می باشد و قابلیت استفاده در سیستم های گوناگون را دارند.

ترانسمیتر دما و رطوبت ریل مونت

این نوع ترانسمیتر دما و رطوبت روی ریل داخل تابلو نصب می شوند.

ترانسمیتر دما و رطوبت فیلد مونت

می‌توانیم بگوییم که ترانسمیتر دما و رطوبت فیلدمونت به صورت پک کامل جداگانه در سیستم نصب می‌شوند این نوع ترانسمیتر شامل یک محفظه محصور از فولاد ضد زنگ و یک قسمت خارجی به همراه یک نشانگر چند گزینه ای است این سیستم به نحوه ای طراحی شده که در برابر رطوبت شرایط محیطی و سایر محیط های خرد کننده مقاومت بالایی داشته باشد.

مطالعه بیشتر: دستگاه مانیتورینگ دما

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی موضوع مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت پرداختیم و امیدواریم که شما با خواندن این مقاله توانسته باشید که اطلاعات کافی در مورد مشخصات ترانسمیتر دما و رطوبت به دست آورده باشید و در مواقع نیاز از آن به درستی استفاده کنید.