اخبار و مقالات

خرید ترانسمیتر اختلاف فشار

خرید ترانسمیتر اختلاف فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار :از ترانسمیتر اختلاف فشار یا Differential Pressure Transmitter یا ترانسمیتر تفاضلی، برای اندازه‌گیری اختلاف فشار بین دو نقطه و تبدیل آن به یک سیگنال قابل اندازه‌گیری استفاده می‌شود. همچنین در اندازه‌گیری انواع پارامترهای ارتفاع مخزن و فلو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجزای ترانسمیتر اختلاف فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار از المان‌های اولیه، المان‌های ثانویه و محفظه اصلی تشکیل می‌شوند. المان‌های اولیه به ایجاد اختلاف فشار در هنگام تغییر جریان سیال می‌پردازند. المان‌های ثانویه، از طریق اتصال دو نقطه از سیستم به ارسال سیگنال الکتریکی معرف اختلال فشار به محفظه اصلی ترانسمیتر می‌پردازند. همچنین وظیفه تفسیر سیگنال‌های الکتریکی و ارسال آن در قالب جریان استاندارد به واحد کنترل را بر عهده دارند.

خرید ترانسمیتر اختلاف فشار

نکات مهم در خصوص انتخاب ترانسمیتر اختلاف فشار

دقت ترانسمیتر

دقت ترانسمیتر معمولا در حالت استاندارد 0.5 درصد می‌باشد که در صورت بالابودن حساسیت در پروژه خود باید این دقت در بالاترین سطح ممکن قرار دهید.

گستره اندازه‌گیری فشار

از سنسورهایی با عنوان کپسول برای اندازه‌گیری گستره فشار استفاده می‌شود که ظرفیت و توانایی مشخصی برای اندازه‌گیری گستره فشار را دارا هستند.

جنس کپسول

استیل، به‌عنوان ماده اصلی کپسول در اکثر دستگاه‌ها می‌باشد اما به دلیل اعمال تغییرات در آن، امکان تغییر در عملکرد دستگاه و میزان فشار اندازه‌گیری شده وجود خواهد داشت.

هوشمندبودن دستگاه

اختلاف فشار اندازه‌گیری در ترانسمیترها معمولا به صورت عقربه‌ای و دیجیتالی می‌باشند. دقت بالای ترانسمیترهای هوشمند سبب افزایش کیفیت و بالاتر رفتن قیمت می‌شود.

کالیبره کردن

کالیبره کردن ابزار، یکی از نکات مهم در هنگام خرید ترانسمیتر اختلاف فشار است. سادگی در کالیبره کردن ابزار سبب تسریع در انجام کار و بالاتر رفتن کیفیت آن می‌شود.

معرفی انواع ترانسمیترهای اختلاف فشار

باتوجه به گستردگی در خصوص معرفی انواع ترانسمیترهای اختلاف فشار در زیر به معرفی دو مورد از معروف‌ترین ترانسمیترهای اختلاف فشار می‌پردازیم:

ترانسمیتر اختلاف فشار این لاین (In Line)

نحوه نصب ترانسمیتر اختلاف فشار این لاین به صورت سری می‌باشد به این شکل که کاملا در جهت جریان خطوط لوله است. در ترانسمیترهایی که به صورت بی پلار هستند، فشار به صورت مثبت و منفی اندازه‌گیری شده و اختلاف فشار را برای شما به نمایش می‌گذارد.

برای خرید و آشنایی با ویژگیهای ترانسمیتر اختلاف فشار سری DDP لطفا کلیک کنید

ترانسمیتر اختلاف فشار اکسترنال (External)

در نصب ترانسمیترهای اختلاف فشار اکسترنال، دو ورودی برای فشار موجود می‌باشد. ترانسمیترهای اختلاف فشار اکسترنال محدودتر بوده و محیط‌ های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند

قیمت خرید و فروش ترانسمیتر فشار

با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات موجود در بازار، قیمت دقیقی را نمی‎‌توان برای خرید و فروش ترانسمیتر در نظر گرفت اما توجه به فاکتورهای زیر که نقش بسزایی در تعین قیمت‌ها دارند، می‌توانند کمک شایانی در این زمینه بکنند. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • مثبت یا منفی بودن فشار
  • مطلق یا نسبی بودن فشار
  • ورودی و خروجی
  • سیال فرآیند
  • رنج فشار یا دمای کاری دستگاه
  • متریال مورد نیاز در سنسور فسار
  • نوع خروجی مورد نیاز دستگاه
  • نوع خورندگی ماده مربوط به سنسور

هرکدام از موارد بالا سبب تغییر قیمت ترانسمیتر فشار می‌شود؛ بنابراین توجه به موارد بالا به شما در انتخاب بهتر و متناسب با نیازتان کمک خواهد کرد.

برندهای ترانسمیتر فشار

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت ترانسمیترها، برندهای تولیدی می‌باشند که با توجه به شهرت و اعتباری که هر کدام از آن‌ها دارند، قیمت‌های مختلفی را در بازار عرضه می‌کنند. ازجمله برندهای معروف تولیدکننده ترانسمیتر می‌توان به SENSE اشاره کرد.

چگونگی کارکرد ترانسمیتر فشار

به دلیل تعدد انواع ترانسمیترهای فشار، نمی‌توان به‌ طور دقیق نحوه نصب و کارکرد آن‌ها را بیان کرد. ولی به‌طور کلی می‌توان بیان کرد که ترانسمیترهای فشار توانایی اندازه‌گیری تغییرات فشار و ارایه یک عدد دیجیتالی روی صفحه نمایشگر را دارند. کارکرد ترانسمیتر در دو بخش تشخیص فشار و انتقال نتیجه صورت می‌گیرد. همچنین؛ باید در نظر داشت که نحوه عملکرد ترانسمیتر فشار با ترانسمیتر اختلاف فشار متفاوت است.

کاربردهای خاص تراسمیتر اختلاف فشار

ازجمله کاربردهای خاص ترانسمیترهای اختلاف فشار می‌توان به تهویه مناسب، اندازه‌گیری جریان مایع و هوا در بدن، تجهیزات مرتبط با اندازه‌گیری تنفس و Spirometers اشاره کرد.

جمع‌بندی

در پایان می‌توان گفت هنگام خرید این دستگاه توجه به عملکرد و طول عمر این ترانسمیترها به تأثیر فاکتورهایی مانند گستره یا محدوده اندازه‌گیری، جنس کپسول، دقت ترانسمیتر، مقاومت جنس بدنه در برابر خوردگی و … وابسته است. در نتیجه شما به عنوان خریدار با توجه به موارد فوق می‌توانید محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

چرا کنترل دمای اتاق سرور اهمیت دارد؟ بیشتربخوانید